Tolliformaalsused

Täites tellimuse Euroopa Liitu mittekuuluvasse riiki, näete Sendparcel.com Hinnakalkulaatoris saadetise esialgset kohaletoimetamise tähtaega, milles ei ole arvestatud saadetise viibimise aega Tollis. Selleks et saadetis jõuaks kiiremini sihtkohta, tuleb teil tellimise ajal täita tollile Kaubaarve.
 
Tollidokumentides peab kindlasti esitama saadetise sisu kirjelduse ning ekspordi põhjuse. Kui Toll tuvastab, et saadetis sisaldab teisi esemeid kui on deklareeritud või on näidatud ebaõige ekspordi põhjus (näiteks, kingitus, kui tegelikult saadetakse müüdud ese), võidakse kohaldada täiendavaid makse või tagastatakse saadetis saatjale. 
 
Tollimaksude kohaldamist sätestavad saaja riigi seadused. Kui saadate saadetise väljapoole Euroopa Ühenduse riike ja saaja riigi seaduste alusel peab sellele kohaldama tollimaksu, võtavad Tollitöötajad saajaga ühendust. Sendparcel.com pole ühinenud selle protsessiga. 
 
Soovides saada Ettevõtjate registreerimise ja identifitseerimise (EORI) numbri – pöörduge lähima  tolliasutuse poole. 
 
Kas omate ettevõtjate registreerimise ja Identifitseerimise (EORI) numbrit, võite kontrollida siin.

Juriidilistele isikutele on EORI kood kohustuslik igal juhul, olenemata kauba väärtusest, kaalust ja valitud teenusest (Economy või Express).
Leedust saab FedExi vedajaga eksportida vaid ettevõte, kes tegeleb oma põhitegevusega Leedus (on registreeritud Leedus) ja omab kehtivat EORI koodi.

Eraisikute jaoks on Economy teenuse valikul vajalik EORI kood. Ekspressteenuse valikul on vaja EORI koodi, kui saadetise väärtus ületab 1000 EUR ja/või 1000 kg või kui kaup saadetakse ärilisel eesmärgil.
FedExiga saatmisel ei vaja füüsiline isik EORI koodi vaid juhul, kui ta saadab saadetise tasuta ja ebaregulaarselt teisele eraisikule ning sellise saadetise sisu väärtus ja/või kaal ei ületa 1000 EUR/1000 kg. Kõigil muudel juhtudel loetakse saadetis majandustegevuseks, mistõttu on vajalik EORI kood (sh väikese väärtusega eksportsaadetised kuni 1000 eurot).

HS-koodid ja kauba päritoluriik

HS-kood – mis see on?

Väljapoole Euroopa Liitu liikuvad kaubad on klassifitseeritud ja igale kaubale määratakse unikaalne HS kaubakood. Nende abiga saab toll teie kauba tuvastada ja määrata teie kaubale sobivad tolli- või maksumäärad. Toll võtab arvesse ka lähetatava kauba päritoluriiki, kuid väga oluline on esitada kõik vajalikud dokumendid, mis kinnitavad oma kauba päritolumaad.

Väljaspool EL-i saatmisel ja tellimuse andmete täitmisel on vajalik sisestada vähemalt 6-kohaline HS-kood, kuid soovitatav on kasutada 10-kohalist koodi. HS-kood tuleb sisestada ilma tühikuteta.

Klient peavad saatma EORI numbri e-posti teel [email protected].
 
  • Valides Ekspress teenuse väljapoole Euroopa Ühenduse riiki, võtavad tollimaaklerid tolliküsimustes ühendust saadetise Saajaga.
  • Valides saadetise saatmisel väljapoole Euroopa Ühenduse riike DHL Economy teenuse, maksab Ekspordideklaratsioon täitmine täiendavalt ja arvestatakse kohaletoimetamise hinda tellimuse lõpus.
  • Valides saadetise saatmisel väljapoole Euroopa Ühenduse piire TNT Economy teenuse, maksab Ekspordideklaratsioon täiendavalt ja arvestatakse kohaletoimetamise hinda tellimuse lõpus. Samuti on tarvis täita ja allkirjastada Leping Tolliga. Täidetud leping saatke e-posti teel [email protected].
Tollimaksuga ei  maksustata saadetisi, mille sisuks on Dokumendid. Euroopa Ühenduse siseselt tollimakse ei kohaldata.
 

INCOTERMSi tingimused: DAP ja DDP
Sendparcel pakub vastavalt Incotermsi tingimustele kahte peamist kaupade rahvusvahelise saatmise viisi: DAP (Delivered At Place) ja DDP (Delivered Duty Paid). Need tingimused määratlevad erinevad kohustused saatja ja saaja vahel kauba kohaletoimetamise ja impordimaksude osas.

DAP (Delivered at Place) tingimused
Kõik Sendparceli teenused, kui pole teisiti märgitud, osutatakse DAP-i tingimustel. DAP tingimuste kohaselt vastutab kauba kokkulepitud kohta toimetamise eest saatja, kuid saaja võtab vastutuse tollimaksude, maksude ja muude impordikulude tasumise eest. See tähendab, et saaja peab tasuma tollivormistuse või muud impordimaksud.

DDP (Delivered Duty Paid) tingimused
DDP tingimuste kohaselt võtab saatja täieliku vastutuse kauba sihtkohta toimetamise ning kõigi impordimaksude ja tollimaksude tasumise eest. See tähendab, et saatja kohustub tasuma kõik kauba impordiga seotud kulud.
DDP tingimuste tellimiseks saate seda teha Sendparceli klienditeenindusega telefonil +37070035000, e-posti aadressil [email protected] või Live Help'iga. Kui olete äriklient, võtke DDP teenuste aktiveerimiseks ühendust oma ärijuhiga e-posti aadressil [email protected].



Kas vaja pakk saata? Uuri oma saadetise hinda
swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard icon visa icon

Paki saatmise piirkonnad

Sihtkoht

Töövahendid

Abi

Meist

SP
Sulge